mandag den 18. juli 2011

Time to race start: 26 days9 hours51 min

Men stormskridt nærmer den store dag sig- og med en mindst lige så accelererende  hastighed alle tankerne om, hvorvidt jeg nu har trænet nok. Jeg giver dem selv masser af næring, men det gør mine omgivelser også. Spørgsmål så som " er du klar" og "er du i topform" kommer fra alle kanter, naturligt nok. Og jeg spørger jo også mig selv, tit og ofte. Og ærligt talt, så ved jeg sgu ikke, om jeg hverken er klar, eller om jeg er i topform. Hvor skulle jeg vide det fra, jeg ved jo dybest set ikke, hvad jeg skal forvente, eller hvad der skal til. Så det har jeg spundet masser af tankespind over... Og jeg ved ikke om det bare er mig, men i hvert fald, så melder den lille trold på skulderen sin ankomst, højest upassende insunerende at jeg ikke har trænet nok, at jeg ikke er klar. Og jeg begyndte at give ham ret, den stædige, allestedsnærværende trold; jeg burde have trænet mere! Indtil min mor stillede det meget enkelte og endnu mere relevante spørgsmål "Kunne du have trænet mere"- og det kan jeg faktisk svare et krystalklart "NEJ" til. Under de givne omstændigheder, med nyt arbejde, flytning, overnatning på skift hos alle mulige (fantastiske!) mennesker, og alt muligt andet, så kunne jeg ikke have trænet mere- i hvert fald ikke uden at være gået på kompromis med søvn og andet- og havde jeg gjort det, havde jeg i hvert fald ikke levet op til rådet om at træne smarter, not harder. Så nej, jeg kunne ikke have trænet mere, kan jeg med sindsro konkludere. Og nej, det bliver så ikke mig, der kommer til at lave den tid, som alle andre misunder. Men jeg stiller jo heller ikke op for andre, men for mig selv! Og efter at jeg har brugt lidt tid på at minde mig selv om netop dette, er jeg endeligt begyndt at glæde mig igen, vildt meget endda.

Time to race start: 26 days9hours42min41sec- final countdown has begun and I can't wait :-D

2 kommentarer:

  1. Som sædvanlig en rigtig dejlig og ærlig blog Camilla- og forventningens glæde er en dejlig og positiv kraft.
    God træning til dig de næste nu kun næsten 4 uger-
    Mor ianne

    SvarSlet
  2. Vi har trænet meget, hårdt og længe. Vi har trænet igennem tre måneder med sne, store regnskyld, bagende solskin og en masse modvind.

    14/8 og CC kan bare komme an, vi fuldfører i løb!

    SvarSlet